2019. június 9., vasárnap

Kirándulás a kirándulásban

Ma sem unatkoztunk. Van amit mi intéztünk,  van amit úgy kaptunk, pedig nem is kértük.

Ma sikerült két részletben reggelizzünk: a városban, ahol aludtunk, nem volt nyitva csak pékség, úgyhogy ott megvettük a croissant, amit pár száz méterrel messzebb, egy padon fogyasztottunk el. Egy szűk óra múlva találtunk egy nagyon jó kis bárt az út mentén, ahol sikerült a croissan után küldeni a hozzávalókat: a reggeli kávét és narancslevet. A csapos jó fej volt, kérdezte hova megyünk (látta, hogy "rossz" irányból jövünk), honnan származunk. Ha jó irányba mennénk, szerinten kevésbé lett volna kíváncsi.

Sajnos hétvége van, úgyhogy kirajzottak a kerékpárosok. De nem ám úgy, hogy egy-két fő, hanem hatalmas "csordákban" közlekednek, sokszor akár tizenöt bicajos mozog együtt.

Szerencsére többségében szembe jönnek és így idejében észre lehet őket venni, de rendszerint nagyon lehúzódunk, hogy elférjenek. Pláne amikor jönnek lefelé a domboldalon teljes sebességgel. Egyébként nőket soha nem láttunk köztük, vagy olyan harmincas, vagy pedig jó negyvenes, inkább ötvenes korosztály nyomta.

Délre alig több mint egyharmadát teljesítettük a napi penzumnak. Köszönhető ez részben a dupla reggelinek, de sokkal inkább a kis kirándulásunknak, merthogy mi ilyet is tudunk. Az útvonalunk nem messze vezetett el Muiñada de Barosa-tól. Itt egy meredek patak mellé rengeteg kisebb-nagyobb malmot építettek. Persze ma már mindegyik romos, kivéve amelyikben vendéglátó egység van.  Ezt muszáj volt megnézni, ami oda-vissza egy km kitérő volt,  plusz nekem még egy, amikor fáradtságot nem kímélve körbementem a sziklákon, hogy fényképeket készíthessek.

Ma nagyon érdekes szálláson vagyunk. Igazi airbnb jellegű dolog, vagyis ott lakik a tulajdonos is. És rajta kívül a két kutyája, vagy 3 caminos és egy rakás kerékpáros (ők utánunk jöttek). Minimum 15 ágy van a lakásban, és egy fürdő, wc-vel. Nekünk szerencsére külön szobánk van, már ha 2x3,5 métert szobának

Még egy sztori így a végére: a városban mászkáltunk és  majdnem elütött minket egy kis elektromos játékautó, amit egy olyan másfél éves gyerek vezetett. Aztán persze kiderült, hogy csak ült benne és apuci a tér másik részén ül egy asztalnál és a távirányítóval nyomta hogy merre menjen a gyerek. Egyébként a közelben bérelni is lehetett hasonló járgányokat.

Még egy gyors időjárás jelentés. 20 fok, változóan felhős idő,  csapadék nélkül.
Ja, és az út gyönyörű volt.